مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 04:552021-11-01اقتصادي

قرارداد خواهر خواندگی بنادر آستارا و آستراخان امضا شد


قرارداد خواهر خواندگی بنادر آستارا در استان گیلان و آستراخان روسیه امضا شد.

- ، حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این مراسم با اشاره به سهم تجارت دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: بیش از 60 درصد تجارت دریایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریای خزر با کشور روسیه است.

وی با بیان ایران در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، به عنوان یک کشور مهم در حوزه دریایی است، افزود: توسعه روابط با توجه به قوانین (IMO) و اعلام خواهرخواندگی بین بنادر ایران و روسیه از جمله ظرفیت هایی است که می تواند در گسترش تجارت دو کشور مؤثر باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با بیان اینکه این بندر دارای سه مرز دریایی، ریلی و جاده ای، گفت: بندر آستارا با وسعت 60 هکتار، 280 متر اسکله، جرثقیل های 100 تنی، مکنده غلات با ظرفیت 300 تن بر ساعت، سیلوی غلات 16 هزار تنی، وجود 38 سوکت برق برای کانتینرهای یخچالی در کریدور شمال به جنوب و همچنین با داشتن قوانین و تسهیلات مناطق ویژه اقتصادی نقش بسزایی در صادرات کالاهای ایرانی و ترانزیت کالا ایفا می کند.

تقویت حضور بخش خصوصی خسرو سرایی، مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: هر دو بندر شاخصه های منحصر به فردی برای توسعه اقتصادی و توسعه ترانزیت دارند و با تقویت بخش خصوصی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد خواهر خواندگی بنادر آستارا و آستراخان امضا شد

قرارداد خواهر خواندگی بنادر آستارا و آستراخان امضا شد