مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 04:002021-11-01پزشكي

اثربخشی روغن سیاه دانه خوراکی بر آرتروز زانو


آخرین یافته های محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی نشان می دهد، مکمل روغن سیاه دانه به صورت خوراکی موجب کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتروز زانو می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن فلاح حسینی، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و مسؤول اجرای این طر ح پژوهشی عنوان کرد: آرتروز شایع ترین بیماری مزمن ناتوان کننده و تحلیل برنده مفاصل است که با درد و تخریب غضروف مفاصل مشخص می شود.

وی در ادامه افزود: این بیماری معمول ترین شکل آرتریت بوده و غالبا افراد سالمند را تحت تاثیر قرار می دهد و در مراحل پیشرفته، واکنش التهابی در غشای سینوویال غضروف بروز می کند.

وی اظهار کرد: این بیماری منجر به درد شدید، تورم، تغییرشکل و اختلال درحرکت مفاصل می شود و درمان آن شامل کنترل درد برای بهبود عملکرد و کیفیت زندگی، ترکیبی از مداخلات غیر دارویی، عوامل دارویی یا در صورت عدم بهبودی، جراحی است.

فلاح حسینی بیان کرد: آمارها حاکی از آن است که شیوع این بیماری درکشورهای غربی در افراد 64-45 ساله 30 درصد و در افراد مسن تر از 65 سال 68 درصد ذکر شده است و گزارشات سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز شیوع بالای آن را تایید می کند.

این عضو هیات علمی گفت: درد و ناتوانی حاصل از آرتروز، عوارض اجتماعی، اقتصادی و هزینه های بالای درمانی و شیوع بالای آن در افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثربخشی روغن سیاه دانه خوراکی بر آرتروز زانو

اثربخشی روغن سیاه دانه خوراکی بر آرتروز زانو