مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 12:052021-10-31بين الملل

اردوغان و بایدن در بحبوحه تنش های ترکیه و غرب دیدار کردند


رییس جمهور آمریکا در دیدار امروزش با همتای ترکیه ای در حاشیه اجلاس گروه 20 در رم، درباره در اختیار داشتن سامانه موشکی اس-400 روسیه توسط ترکیه ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) در حاشیه دومین روز نشست گروه 20 در رم پایتخت ایتالیا و در رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت وگو کرد.

  یک مقام دولت آمریکا روز شنبه در اشاره به تنش دیپلماتیک اخیر که تا تهدید به اخراج سفرای غربی از ترکیه بر سر درخواست برای آزادی عثمان کاوالا تاجر زندانی در ترکیه پیش رفته بود، به خبرگزاری رویترز گفت که بایدن به همتای ترکیه ای خود هشدار خواهد داد که هرگونه اقدام سریع به نفع روابط آمریکا و ترکیه نیست.

طبق این گزارش، انتظار می رفت بایدن در خصوص درخواست ترکیه برای خرید جنگنده های اف-16 که قانون گذاران آمریکایی به دلیل خرید سامانه های دفاع موشکی روسیه از سوی ترکیه با آن مخالفت کرده اند، گفت وگو کند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، جنوبی گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن بار دیگر بر شراکت دفاعی ما و اهمیت ترکیه به عنوان متحد ناتو تاکید کرد، اما به نگرانی ایالات متحده در مورد در اختیار داشتن سامانه موشکی اس-400 روسیه توسط ترکیه نیز اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان و بایدن در بحبوحه تنش های ترکیه و غرب دیدار کردند

اردوغان و بایدن در بحبوحه تنش های ترکیه و غرب دیدار کردند