مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 11:252021-10-31اقتصادي

مبلغ یارانه واریزی به حساب مردم به زودی 2 برابر می شود + جزییات


به نظر می رسد اقدام دولت رییسی در جهت افزایش مبلغ یارانه ها، آن هم یازده سال پس از شروع پرداخت یارانه های نقدی به مردم و عدم تغییر مبلغ آن در این سال ها، - یکی از وظایف مهم اقتصادی دولت ها توزیع درآمد در جامعه است و یارانه ابزاری است که می تواند دولت را در توزیع درآمد و برابری آن بین گروه های پایین و بالای درآمد یاری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ بر این اساس، بیش از ده سال قبل (آذرماه 1389) محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم خبر از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها داد و بر این اساس در اولین پرداخت یارانه ای به حساب سرپرستان خانوار، مبلغ 81 هزار تومان برای هر نفر به ازای دو ماه ابتدایی پرداخت شد.

رقمی که در ماه های بعد با اضافه شدن یارانه نان، به عدد 45500 تومان به ازای هر نفر رسید و تا به امروز این رقم ثابت مانده است.

بررسی ها نشان می دهد از آذرماه 1389 تا پایان مهرماه سال جاری، 128 مرحله پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت انجام شده است که با یک حساب ساده مشخص می شود اگر کسی از ابتدا تاکنون مشمول دریافت یارانه بوده و به هر دلیلی پرداخت آن قطع نشده است، پنج میلیون و 824 هزار تومان یارانه دریافت کرده است که البته مجموع رقم دریافتی برای یک خانوار می تواند با توجه به اعضای آن متفاوت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبلغ یارانه واریزی به حساب مردم به زودی 2 برابر می شود + جزییات

مبلغ یارانه واریزی به حساب مردم به زودی 2 برابر می شود + جزییات