مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 08:452021-10-31بين الملل

فعال شدن معابر مرزی «دوکوهانه» و «گلورده» ظرف یک ماه آینده


استاندار خراسان جنوبی از فعال شدن معابر مرزی «دوکوهانه» و «گلورده» ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: مبادلات تجاری با افغانستان از 2 معبر مرزی ماهیرود و یزدان در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای 4 گذرگاه مرزی در شهرستان های زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه است.

وی بیان داشت: در 4 معبر مرزی ماهیرود، یزدان، دوکوهانه و گلورده خراسان جنوبی امکانات، نیروی انسانی، تشکیلات ادارای و زیرساخت های از 2 معبر مرزی ماهیرود و یزدان در حال انجام است، اضافه کرد: با توجه به اتفاقات اخیر کشور افغانستان این احتمال وجود داشت که مرز ماهیرود هم تعطیل شود اما با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، شرایط به خوبی مدیریت شد و ماهیرود حتی یک روز هم غیرفعال نبود.

ملانوری عنوان کرد: در حال حاضر مرز یزدان در قالب خرده فروشی فعال است و روزانه 8 تا 10 کامیون کالا از مرز یزدان جابه جا می شود و وضعیت تردد کامیون ها نشان می دهد شرایط در حال توسعه است.

وی اضافه کرد: همچنین مرزنشنیان روستای کلاته نظر افغانستان با بیش از 6 هزار نفر جمعیت مایحتاج خود را از بازارچه مرزی یزدان تأمین می کنن و بخش دیگری از کالایی که تجار منطقه متقاضی هستند نیز از این معبر عبور می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال شدن معابر مرزی «دوکوهانه» و «گلورده» ظرف یک ماه آینده

فعال شدن معابر مرزی «دوکوهانه» و «گلورده» ظرف یک ماه آینده