مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 07:152021-10-31پزشكي

کودکتان با این نشانه ها در معرض ناشنوایی قرار دارد


معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به نشانه های اختلال شنوایی در کودکان، اظهار کرد: کودک تا چهار ماهگی از صداهای بلند نمی ترسد و وقتی شما را می بیند حضورتان را می فهمد، - اما وقتی او را صدا میزنید به سمت شما برنمی گردد.

جمیله رضازاده در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: در این زمان کودک به تغییرات تن صدا واکنش نشان نمی دهد و تا 12 ماهگی حتی آوا هم نمی تواند تولید کند و پیشرفت او در گفتار با تاخیر صورت می گیرد.

رضازاده ادامه داد: ساختار گوش به روش های مختلف آسیب می بیند؛ پس بهتر است کودکان با اسباب بازی های پر سر و صدا بازی نکنند و صدای دستگاه های پخش موسیقی رادیو و تلویزیون در اندازه کم باقی بماند.

وی با بیان اینکه آگاهی والدین درباره علائم کم شنوایی در کودکان و نوزادان اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: کم شنوایی اگر در سنین کودکی درمان نشود سبب به تاخیر افتادن رشد مغز در قسمت گفتار و زبان و این تاخیرها منجر به مشکل در یادگیری می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به علائم در نوزادان، تصریح کرد: نوزادان نسبت به صداهای بلند وحشت زده نمی شوند؛ بعد از 6 ماهگی متوجه منبع صدا نمی شود و تا یک سالگی کوچکترین کلمه حتی بابا و مامان نمی گوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکتان با این نشانه ها در معرض ناشنوایی قرار دارد

کودکتان با این نشانه ها در معرض ناشنوایی قرار دارد