مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 06:552021-10-31اقتصادي

لبنیات در حال حذف شدن از سفره ها


یکی از فروشندگان لبنیات سنتی به کاهش محسوس خرید لبنیات توسط مردم اشاره کرده و گفت: با توجه به افزایش قیمت ها، خرید لبنیات به نصف میزان سال گذشته کاهش یافته است.

- رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران البرز با اشاره به اینکه هزینه های تولید شیر با قیمتی که دامدار محصول خود را می فروشد، همخوانی ندارد، گفت: دامدار هر کیلو شیر را نهایتا با قیمت 6400 تومان به فروش می رساند ولی افزایش قیمت محصول تا به دست مصرف کننده برسد مربوط به زنجیره تولید و توزیع است.

به این ترتیب شیر با قیمت بالاتری به دست مردم می رسد و دولت باید سازوکاری برای تعادل بخشی به این قیمت در نظر بگیرد.

احمد اکبریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کاهش سرانه مصرف شیر افزود: طبق برنامه 20 ساله که در سال 84 تعیین شده بود، باید در سال 1404 به سرانه مصرف 120 لیتر شیر در سال برسیم ولی فکر نمی کنم هنوز به عدد 100 لیتر در سال هم رسیده باشیم و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم مصرف لبنیات کاهش هم داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که مصرف شیر در سلامتی دارد باید مطابق با دنیا برای رسیدن به ایده آل مصرف شیر در کشور تلاش شود و این مهم توجه مسئولان را می طلبد.

وی با بیان اینکه اکنون تولید شیر در کشور مناسب است اما اگر قدرآن دانسته نشود همین میزان نیز از دست خواهد رفت، افزود: اکنون البرز رت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبنیات در حال حذف شدن از سفره ها

لبنیات در حال حذف شدن از سفره ها