مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 06:102021-10-31سياسي

کشف زوایایی جدید از زندگی انسان نئاندرتال در کرمانشاه


سرپرست فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان کرمانشاه از کشف زوایایی جدید از زندگی نئاندرتال ها در این محوطه و کرمانشاه خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه سرپرست فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای "باوه یوان" کرمانشاه از کشف زوایایی جدید از زندگی نئاندرتال ها در این محوطه و کرمانشاه خبر داد.

دکتر سامان حیدری گوران با حضور در دفتر ایسنا، بااشاره به اتمام فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان کرمانشاه، اظهار کرد: این فصل از کاوش از هفتم مهر شروع شد و به مدت 23 روز ادامه پیدا کرد.

وی افزود: این فصل از کاوش به منظور تعیین عرصه و حریم محوطه باستانی باوه یوان صورت گرفت، چراکه طی 10 سال اخیر انجام برخی فعالیت های عمرانی آسیب های زیادی به این محوطه وارد کرده است.

این باستان شناس کرمانشاهی تصریح کرد: در این فصل از کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان حدود 12 گمانه زمین شناسی را در شعاع قابل توجهی از محوطه ایجاد کردیم که نتایج خوبی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در این فصل از کاوش محوطه باستانی باوه یوان حدود دو هزار قطعه ابزار سنگی از لایه های مختلف کشف شد، افزود: طی سه فصل اول کاوش ها نیز حدود 10 هزار و 600 قطعه ابزار سنگی و استخوان کشف شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف زوایایی جدید از زندگی انسان نئاندرتال در کرمانشاه

کشف زوایایی جدید از زندگی انسان نئاندرتال در کرمانشاه