مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 14:452021-10-30بين الملل

دمشق: با تجاوزات ترکیه مقابله و خاک خود را آزاد می کنیم


وزارت خارجه سوریه در واکنش به مصوبه پارلمان ترکیه برای ادامه حضور نظامی در این کشور و عراق، تأکید کرد که حق دفاع و آزادسازی اراضی را برای خود محفوظ می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه شامگاه امروز شنبه مصوبه اخیر پارلمان ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به عراق و سوریه را محکوم کرد.

این نهاد سوری با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که سیاستهای رییس جمهور رژیم ترکیه، تهدید مستقیمی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان است؛ زیرا به حملات نظامی به خاک سوریه ادامه می دهد .

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این اقدامات اردوغان، نقض فاحش قطعنامه های سازمان ملل درباره اوضاع سوریه است.

دمشق گفت که بر اساس منشور و حقوق بین الملل، حق دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت و انجام اقدامات عملی را برای خود محفوظ می داند تا بتواند با تجاوزات ترکیه مقابله و اراضی خود را آزاد کند.

وزارت خارجه سوریه از جامعه بین الملل خواست که نظام ترکیه را به خاطر جنایات جنگی و تجاوز به سوریه بازخواست و آن را مجبور کند که خسارات سوریه را بپردازد؛ خساراتی که معلول اقدامات ترکیه علیه غیر نظامیان، زیرساختهای و منابع طبیعی و تاریخی سوریه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمشق: با تجاوزات ترکیه مقابله و خاک خود را آزاد می کنیم

دمشق: با تجاوزات ترکیه مقابله و خاک خود را آزاد می کنیم