مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 08:252021-10-30پزشكي

خطر سگهای ولگرد برای بقای حیات وحش یزد جدی است/ سگهای ولگرد از شکارچیان مضرترند


یک کارشناس محیط زیست یزد، رعایت نکردن محدوده چرا توسط گله داران را یکی از معضلات جدی حراست از حیات وحش در این استان دانست و گفت: سگ ها ولگرد بر شکار مستقیم با انتقال ویروس به حیات وحش آسیب می زنند.

- مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، حضور دام های اهلی در زیستگاه طبیعی را تهدیدی جدی برای سلامت حیات وحش دانست و اظهار کرد: شیوع بیماری های مختلف بین دام های اهلی و انتقال آن به حیات وحش از جمله موارد خطرناک برای بقای محیط زیست است.

وی طاعون نشخوار کنندگان کوچک را از جمله بیماری های شایع در حیات وحش دانست و افزود: این ویروس طی سال های اخیر به وسیله دام های اهلی وارد حیات وحش شده و گونه جانوری مختلفی را درگیر کرده است.

این کارشناس حیات وحش استان یزد در ادامه آبشخورهای مشترک بین حیات وحش و دام های اهلی را یکی از جدی ترین محل های انتقال ویروس عنوان کرد و گفت: حضور دامهایی نظیر بز و گوسفند اهلی و شتر باعث شده پوشش گیاهی استان یزد فقیر تر شده و به سمت بیابان زایی نزدیک شویم.

زارع خورمیزی در ادامه خرید زیستگاه های حساس را یکی از راهکارهای مفید برای حفظ مناطق حائز اهمیت محیط زیستی دانست و اظهار کرد: گله دارها فقط باید در محدوده مشخص شده دام های خود چرا کنند و ولی متاسفانه موارد زیادی مشاهده شده که بسیاری از گله داران به ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر سگهای ولگرد برای بقای حیات وحش یزد جدی است/ سگهای ولگرد از شکارچیان مضرترند

خطر سگهای ولگرد برای بقای حیات وحش یزد جدی است/ سگهای ولگرد از شکارچیان مضرترند