مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 07:452021-10-30سياسي

نظرات کارشناسی در 80 درصد پرونده های قضایی موثر است


رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه نظرات کارشناسی در صدور رای از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این نظرات در بیش از 80 درصد پرونده های قضایی موثر بوده و نقش آفرین است.

- ، موسی خلیل اللهی روز شنبه در نشستی با اعضای هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، افزود: کارشناسان از مجموعه قضایی نبوده و هر دو لازم و ملزوم یکدیگر در راستای اجرای عدالت حرکت می کنند و هر کدام دارای نقاط ضعف و قوت هستند اما در مجموع فعالیت های هر دو مجموعه در نتیجه دادرسی های عادلانه تأثیرگذار است.

وی بکارگیری نظرات کارشناسان در بیش از 80 درصد پرونده های موجود در دادگستری را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: کارشناسان و به ویژه کارشناسان جوان باید بدانند در چه جایگاهی ایستاده اند و اینکه حضور و اظهار نظر آنها تا چه اندازه می تواند در سرنوشت مردم تأثیرگذار باشد، بسیار حائز اهمیت است.

خلیل اللهی یکی از علل اصلی تجدید اوقات دادرسی در آذربایجان شرقی را عدم وصول نظریات کارشناسی عنوان و اضافه کرد: این امر موجب مراجعات مکرر ارباب رجوع به کارشناس و دادگاه و بدبینی مردم به دستگاه قضایی می شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه کارشناسی در بین مردم، یادآور شد: در کنار این موضوع باید این فرهنگ در جامعه نهادینه سازی شود که کارشناسی تنها یک شغل نب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظرات کارشناسی در 80 درصد پرونده های قضایی موثر است

نظرات کارشناسی در 80 درصد پرونده های قضایی موثر است