مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 05:352021-10-30اقتصادي

بانک ها باید یک نسخه از قرارداد را به مشتری بدهند


ضرورت دارد ترتیبی اتخاذ شود تا بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نهایتا یک هفته پس از درخواست مشتری یا سایر متعهدان ذی ربط در شعبه یک نسخه از قرارداد اطلاعات کامل تسهیلات مزبور از جمله جدول اقساط را به آنها تحویل نمایند.

- دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی به رییس کل بانک مرکزی بانک ها از این پس ملزم می شوند نسخه ای از قرارداد وام ها را به مشتریان خود ارائه کنند.

به گزرش دیده بان ایران؛ احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستوری خطاب به علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی آورده است؛ الکترونیکی شدن قراردادهای بانکی می تواند نقش مهمی را در کمک به بانک مرکزی برای اعمال قواعد آمره در مرحله اعطای تسهیلات و وصول مطالبات، کاهش معضلات بانک ها در استفاده از قراردادهای کاغذی و ادعای جعل و انکار و تردید نسبت به آنها و همچنین تسهیل دسترسی تسهیلات گیرندگان به مفاد و جزییات قراردادهای آنها ایفا نموده و علاوه بر ایجاد شفافیت در اعطای تسهیلات و وصول آنها بخش عمده ای از دعاوی و اختلافات قراردادی موجود در بانک ها و محاکم قضایی را کاهش دهد.

در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 3 طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار به عنوان ماده 31 الحاقی به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مقرر کردند که بانک مرکزی مکلف است حداکثر سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها باید یک نسخه از قرارداد را به مشتری بدهند

بانک ها باید یک نسخه از قرارداد را به مشتری بدهند