مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 04:202021-10-30اقتصادي

یاقوت سرخ ساوه برداشت شد/میزان برداشت فراتر از پیش بینی ها


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: با برداشت انار از سطح 10 هزار هکتار از باغات بارده انار، جهان دیگر بار طعم یاقوت سرخ ساوه را خواهد چشید.

- ایسنا/مرکزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: با برداشت انار از سطح 10 هزار هکتار از باغات بارده انار، جهان دیگر بار طعم یاقوت سرخ ساوه را خواهد چشید.

حسن شریفی در گفت وگو با ایسنا، سطح زیر کشت باغات انار بارور انار در ساوه را افزون بر 10 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با گذشت پنج سال از خاطره تلخ سرمازدگی درختان انار در سال 1395 و با احیای باغات پس از کف بر کردن درختان، پیش بینی می شد که تولید انار در قطب انار جهان به وضعیت عادی همانند سال 95 و قبل از سرمازدگی برگردد و امسال در هر هکتار 15 تن و در مجموع 150 هزار تن انار از باغات این شهرستان تولید شود.

وی بیان کرد: شرایط دمایی که امسال در انارستان های ساوه حاکم شد و یاقوت سرخ ساوه روزهای گرم و شب های خنک را تجربه کرد موجب شد تا میزان برداشت از آنچه که پیش بینی شده بود فراتر رود و حدود 160 هزار تن انار برداشت شود گرچه با بزرگتر شدن درختان پیش بینی می شود که در سال های آینده به شرط آنکه سرمازدگی یا اتفاق دیگری صورت نگیرد میزان برداشت به بیش از 160 هزار تن برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاقوت سرخ ساوه برداشت شد/میزان برداشت فراتر از پیش بینی ها

یاقوت سرخ ساوه برداشت شد/میزان برداشت فراتر از پیش بینی ها