مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 10:502021-10-29بين الملل

هشدار وکیل آسانژ در خصوص خودکشی موکلش


مقامات آمریکایی قول داده اند آسانژ قبل از محاکمه در زندانی فوق امنیتی نگهداری نشود یا تحت شرایط سخت انزوا قرار نگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، وکیل مدافع جولیان آسانژ استدلال کرد، وعده های دولت آمریکا مبنی بر اینکه این بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس در صورت استرداد به آمریکا با هدف محاکمه شدن در آنجا، در معرض شرایط سخت زندان قرار نخواهد گرفت، برای رفع نگرانی ها در مورد سلامت روانی شکننده آسانژ و خطر بالای خودکشی او کافی نیستند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ادوارد فیتزجرالد، وکیل آسانژ، در جریان یک دادرسی دو روزه در دادگاه عالی انگلیس گفت که آسانژ استرالیایی از نظر روانی به حدی بیمار است که نمی توان او را برای محاکمه به اتهام جاسوسی به آمریکا استرداد کرد.

دولت آمریکا به دنبال لغو یک حکم قبلی یک دادگاه رده پایین تر انگلیس در رد درخواست واشنگتن برای استرداد آسانژ به دلیل انتشار اسناد محرمانه نظامی آمریکا توسط ویکی لیکس در یک دهه پیش است.

وانسا باریتسر، قاضی یک دادگاه منطقه ای آمریکا حکم داده بود که آسانژ در صورت نگهداری در شرایط سخت زندان در آمریکا احتمالا خود را خواهد کشت.

روز چهارشنبه، یک وکیل دولت آمریکا گفت که مقامات آمریکایی قول داده اند آسانژ قبل از محاکمه در زندانی فوق امنیتی نگهداری نشود یا تحت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وکیل آسانژ در خصوص خودکشی موکلش

هشدار وکیل آسانژ در خصوص خودکشی موکلش