مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 10:402021-10-28بين الملل

خلیلزاد خواستار تعامل آمریکا با طالبان شد


نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان با تاکید بر اینکه دولت بایدن باید با طالبان تعامل کند، از پیمان صلحی که با حضور او با این گروه افغان منعقد شد، - نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان با تاکید بر اینکه دولت بایدن باید با طالبان تعامل کند، از پیمان صلحی که با حضور او با این گروه افغان منعقد شد، دفاع کرده و اشرف غنی را مقصر شکست ها دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور افغانستان در مصاحبه با اندیشکده آمریکایی صلح بین الملل کارنگی ایندومنت که بر ژئوپولتیک تمرکز دارد، گفت: دولت بایدن باید با طالبان تعامل کرده و به کاهش بحران انسانی که اکنون این کشور را در بر گرفته است، کمک کند.

خلیلزاد که در مذاکرات با طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی و پایان دادن به بیست سال حضور نظامی نقش داشت، چهارشنبه از توافق صلح دوحه که فوریه 2020 منعقد شد، دفاع کرده و اشرف غنی، رییس جمهوری سابق افغانستان را مقصر شکست مذاکرات صلح و سقوط کابل دانست.

این سفیر پیشین آمریکا هشدار داد: اینکه اجازه دهیم دولت جدید طالبان در کابل سقوط کند، یک بحران انسانی عمیق ایجاد می کند و موجب مهاجرت میلیون ها افغان، بی ثباتی این منطقه و ایجاد فضا برای تروریسم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیلزاد خواستار تعامل آمریکا با طالبان شد

خلیلزاد خواستار تعامل آمریکا با طالبان شد