مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 06:352021-10-26اجتماعي

کرمانشاه/ شناسایی حیاط محل زندگی نئاندرتال ها در باوه یوان


در فصول پیشین علاوه بر کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت 42 هزار سال، لایه های باستانی همراه با داده های فرهنگی از سه دوران پارینه سنگی میانی، - در فصول پیشین علاوه بر کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت 42 هزار سال، لایه های باستانی همراه با داده های فرهنگی از سه دوران پارینه سنگی میانی، نوین و فراپارینه سنگی شناسایی شده است.

سرپرست فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان از شناسایی فضایی حیاط مانند با استفاده از سیستم فتوگرامتری خبر داد که نئاندرتال ها تمایل داشتند در آن بخش زندگی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایلنا، فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان که به منظور تعیین عرصه و حریم این مکان در راستای پروژه ردیابی گذار از پارینه سنگی میانی به نوین در غرب زاگرس میانی در استان کرمانشاه در جریان بود، به پایان رسید.

سامان حیدری گوران (یکی از سرپرست های فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان) گفت: در این فصل از کاوش، گمانه زنی به معنای تعیین عرصه و حریم انجام دادیم.

خوشبختانه 12 گمانه انجام شده به گونه ای طراحی شده بود که توانستیم اطلاعات باارزشی دررابطه با محیط زمین شناسی و اقلیمی اطراف این محوطه بدست آوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه/ شناسایی حیاط محل زندگی نئاندرتال ها در باوه یوان

کرمانشاه/ شناسایی حیاط محل زندگی نئاندرتال ها در باوه یوان