مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 08:552021-10-25سياسي

یک نکته درباب چلوکباب و یاد خدا و نقل قولی از دختر مرحوم مهدوی کنی


عصر ایران؛ سروش بامداد- دختر مرحوم آیت الله مهدوی کنی گفته است: شاید این عبارت را از خودشان زیاد شنیده باشید که می گفتند اگر چلوکباب هم می خورید برای خدا بخورید تا توان کار کردن برای خدا را داشته باشید.

این نقل قول درست است و نزدیکان مرحوم مهدوی کنی این جمله را از او زیاد می شنیدند اما نکته قابل تأمل این است که به نظر می رسد در این عبارت منظور از خوردن چلوکباب ، امری خُرد و کم اهمیت باشد حال آن در دو سه سال اخیر و با تصاعدی شدن قیمت گوشت قرمز، خوردن چلوکباب دیگر مطلقا امری کم اهمیت نیست زیرا یک چلوکباب ساده با مخلفات گاه تا 100 هزار تومان آب می خورد (برگ و بختیاری البته بالاتر) و چون معمولا افراد به تنهایی به چلوکبابی نمی روند 300، 400 تومان و بسته به اعضای خانواده بیشتر هم آب می خورد و برای کاری چنین تشریفات و مجلل و به قول نوکیسه ها و طبقه رانتی، لاکچری معلوم است که باید خدا را یاد کنند.

در چلوکبابی های اسم و رسم دار که هزینه بیشتراست و چون به خاطر تعطیلی تالارها در ایام کرونا متضرر شده اند می خواهند زیان را جبران کنند.

بنا بر این بهتر است دختر مرحوم مهدوی کنی مثال دیگری نقل کنند چون چلوکباب خوردن به آرزوی کثیری از مردم بدل شده و سرانه مصرف گوشت قرمز به نصف رسیده است و کمتر هم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نکته درباب چلوکباب و یاد خدا و نقل قولی از دختر مرحوم مهدوی کنی

یک نکته درباب چلوکباب و یاد خدا و نقل قولی از دختر مرحوم مهدوی کنی