مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 16:052021-10-24بين الملل

شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان


وزارت خارجه ترکیه که در تلاش بود تا رییس جمهور این کشور را از تصمیمش برای اخراج سفرای 10 کشور منصرف کند، شکست خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های ترکیه روز یکشنبه خبر دادند که وزارت خارجه این کشور تلاش کرده تا رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه را درباره عدم اخراج سفرای 10 کشور خارجی متقاعد کند.

خبرگزاری ترکیه ای ANKA با اشاره به این موضوع گفت که اردوغان روز 21 اکتبر دستوری صادر کرد که سفرای تعدادی از کشورها عنصر نامطلوب شناخته شوند.

مسئولان وزارت خارجه ترکیه پس از آن، تلاش کردند تا اردوغان را از اتخاذ این موضع منصرف کنند اما تلاش های آنها با شکست همراه شد.

این خبرگزاری اضافه کرد که سفرای آمریکا، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، سوئد، کانادا، نروژ و نیوزیلند هنوز هیچگونه اخطاری از وزارت خارجه ترکیه مبنی بر ترک این کشور دریافت نکرده اند.

رییس جمهور ترکیه شنبه اعلام کرد که سفرای 10 کشور از جمله آلمان و ایالات متحده که خواستار آزادی عثمان کاوالا شده بودند، عنصر نامطلوب اعلام خواهند شد.

وی با اشاره به اصطلاحی که در دیپلماسی به کار می رود و به معنای اولین قدم قبل از اخراج است، گفت: من به وزیر خارجه کشورمان دستور داده ام که این 10 سفیر را در اسرع وقت به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان

شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان