مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 21:052021-10-23اجتماعي

علت نیمی از معلولیت ها اختلالات ژنیتکی است


50 درصد معلولیت ها به علت اختلالات ژنیتکی رخ می دهد.

- محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: 90 هزار مددجوی در استان زنجان زیرپوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان در راستای کاهش معلولیت ها اقدامات بسیاری انجام شده است، افزود: در این راستا انجام آزمایشات ژنتیک برای زوجین اجباری شده است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد معلولیت ها به علت اختلالات ژنیتکی رخ می دهد، اضافه کرد: برای کاهش معلولیت ها در جامعه باید برای این مهم فکری اندیشیده شود.

محمدی قیداری با بیان اینکه 19 هزار بیماری و اختلالات ژنیتکی در استان شناسایی شده است، افزود: در همین راستا کاهش معلولیت های شنوایی نیز در دستور کار بهزیستی قرار دارد و در صورتی که نوزادان مشکل شنوایی داشته باشند، برای قرار گرفتند، افزود: در همین راستا 15 نفر برای کاشت ناشنوایی ارجاع داده شدند و امسال هم 6 هزار و 615 از نوزادان غربال شدند که 17 نفر ناشنوا تشخیص داده شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین از اجرای طرح سنجش بینایی کودکان نیز خبر داد و گفت: سال گذشته از 37 هزار و 458 آزمایش انجام گرفته 330 کودک مشکوک، برای 117 کودک کمک هزینه عینک و مابقی اعمال جراحی انجام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت نیمی از معلولیت ها اختلالات ژنیتکی است

علت نیمی از معلولیت ها اختلالات ژنیتکی است