مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 05:002021-10-23اقتصادي

خطر تبدیل ایران به وارد کننده گاز


مهم ترین میدان های مشترک کشور در استان خوزستان و در منطقه غرب کارون است که برای توسعه تا چهار سال آینده به 11 میلیارد دلار منابع مالی نیاز دارد.

- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: سناریو های جبرانی برای تولید گاز طراحی شده است که اگر اجرایی نشود تا چند سال آینده به واردکننده گاز تبدیل خواهیم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته مهر، گفت: تا به امروز حدود 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش بالادست پارس جنوبی انجام شده و با احتساب فاز 11 و تکمیل فاز های 13، 14 و 22-24 حدود 7.

5 میلیارد دلار به سرمایه گذاری در منطقه عسلویه افزوده می شود و بدین ترتیب توسعه اولیه میدان گازی پارس جنوبی به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه نفت و گاز جزو انفال محسوب می شوند، بنابراین باید دارایی زیرزمینی کشور را به حداکثر ثروت رو زمینی تبدیل کنیم، افزود: دولت به عنوان امانت دار حکومت اسلامی باید بهترین شیوه تولید را که همان تولید صیانتی است، بکار گیرد و با استفاده از فناوری های جدید در بخش پایین دستی ذخایر زیر زمینی را به حداکثر ارزش افزوده تبدیل کند و در این مسیر نیروی انسانی توانمند و با انگیزه به ما بسیار کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر تبدیل ایران به وارد کننده گاز

خطر تبدیل ایران به وارد کننده گاز