مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:352021-10-20اقتصادي

41 کشور خارجی متقاضی محصولات نانویی شرکت های دانش بنیان هستند


38 شرکت دانش بنیان و خلاق حوزه نانو توانستند با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی موجود، محصولات خود را به بازارهای جهانی برسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 41کشور متقاضی محصولات نانویی شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی هستند.

از نظر ارزش صادرات، بیشترین میزان صادرات نانویی ایران به ترتیب به کشورهای عراق، ترکیه و به ویژه در سال های اخیر، سبب شد تا بستر ورود کالا، تجهیزات و خدمات حوزه فناوری نانو ایران به بازارهای جهانی فراهم شود.

ولی در سال های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از نوسانات ارزی و همچنین موانع صادراتی مرتبط با تحریم، صادرات کالاهای نانویی ایران به کشورهای دیگر کاهش یافت و حدود 6 درصد از کل بازار فناوری نانوی ایران را تشکیل می دهد.

البته این رقم مربوط به صادرات رسمی کالاها است.

41 کشور خریدار محصولات نانویی ایران ساخت است و در بین حوزه های صنعتی مختلف، بیشترین سهم صادرات محصولات نانوی ایران ( حدود 48 درصد) مربوط به حوزه ساخت وساز است که رقمی حدود 6/10 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

در رتبه های بعدی به ترتیب اپتوالکترونیک با 23 درصد، دارو و سلامت و پلیمر و کامپوزیت با 7درصد و نساجی با 6/5 درصد قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

41 کشور خارجی متقاضی محصولات نانویی شرکت های دانش بنیان هستند

41 کشور خارجی متقاضی محصولات نانویی شرکت های دانش بنیان هستند