مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 13:552021-10-19بين الملل

همکاری ازبکستان با بنادر دریایی قزاقستان و روسیه


مقامات شرکت سهامی راه آهن آزبکستان با بنادر «آکتائو» و «کوریک» قزاقستان در دریای خزر و همچنین با بندر خشک «هارگوس» یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت سهامی راه آهن ازبکستان ازبکستان تیمیر یولاری با بنادر آکتائو و کوریک دریای خزر و همچنین با بندر هارگوس یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده است.

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی نیز بین شرکت لجستیکی روسکون روسیه که یک اپراتور چندوجهی خدمات حمل و نقلی- لجستیکی گروه شرکت دیلو دارای ترمینال های خصوصی در بنادر نووراسییسک ، سن پترزبورگ و ناخودکا می باشد، یادداشت تفاهم همکاری با طرف ازبکی به امضا رسیده است.

این همکاری ها با توجه به مزیت حمل و نقل دریایی در حجم جهانی جابجایی بارها و همچنین ویژگی های جایگاه جغرافیای ازبکستان که برای ورود به اقیانوس آرام حداقل از دو کشور عبور می کند، حایز اهمیت است.

  پیشتر اعلام شد که در تاریخ 5 اکتبر شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان فرمانی را پیرامون پیوستن ازبکستان به موافقتنامه بین دولتی بنادر خشک کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) را امضا کرده است.

انتهای پیام/ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ازبکستان با بنادر دریایی قزاقستان و روسیه

همکاری ازبکستان با بنادر دریایی قزاقستان و روسیه