مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 13:052021-10-18بين الملل

توصیه خطرناک «گیت استون» به جو بایدن؛ در تایوان بمب اتمی مستقر کن


یک اندیشکده تندروی آمریکایی در تحلیلی نوشت، با توجه به تنش فزاینده چین و تایوان، دولت آمریکا باید، با استقرار بمب های اتمی در تایوان به این جزیره علیه چین کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین ا لملل خبرگزاری فارس، یک اندیشکده آمریکایی روز دوشنبه در تحلیلی به دولت آمریکا توصیه کرد با توجه به ماجرای افغانستان، با استقرار بمب های اتمی در تایوان به این جزیره برابر در بخش هایی از تحلیل خود نوشت، جو بایدن رییس جمهور آمریکا می تواند با ارائه یک پیمان دفاعی متقابل به تایوان، بازدارندگی را دوباره برقرار کند.

اگر او نمی خواهد این کار را انجام دهد، یا باید پایگاه های ویژه سلاح های اتمی آمریکا در تایوان تاسیس کند یا چنین سلاح هایی را به جزیره منتقل کند تا بتواند از خود دفاع کند.

در دهه 1980، ایالات متحده با استقرار موشکهای اتمی پرشینگ در اروپا، بازدارندگی مقابل اتحاد جماهیر شوروی سابق را تقویت کرد.

*کنار گذاشتن ابهام راهبردی این اندیشکده ادامه داد، چین ظاهرا معتقد است که می تواند با عبور از آمریکا، تایوان را به استان سی و چهارم خود تبدیل کند.

برای متوقف کردن چین، ایالات متحده باید ابهام راهبردی چند دهه ای را کنار بگذارد، این سیاست که به پکن نگوید که در صورت ستیز چین  با تایوان چه خواهد کرد و به طور عمومی با تایوان پیمان دفاعی متقابل ببند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه خطرناک «گیت استون» به جو بایدن؛ در تایوان بمب اتمی مستقر کن

توصیه خطرناک «گیت استون» به جو بایدن؛ در تایوان بمب اتمی مستقر کن