مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 05:502021-10-18اقتصادي

رج به رج تار و پودهای بر دار نشسته


چهارمحال و بختیاری از جمله استان های مطرح در حوزه فرش دستباف است که زنان آن در جای جای مناطق و در سبک های مختلف، اقدام به بافت فرش می کنند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری از جمله استان های مطرح در حوزه فرش دستباف است که زنان آن در جای جای مناطق و در سبک های مختلف، اقدام به بافت فرش می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرش چهارمحال و بختیاری دارای قدمت طولانی بوده و می توان گفت بسیاری از خانواده های ساکن در این استان از دیرباز از طریق بافت فرش کسب درآمد کرده و معیشت خود را تامین می کردند.

امروزه و باتوجه به شرایط کرونا، بسیاری از افراد به بافت فرش روی آورده اند، از طرفی این حوزه اشتغال بسیاری به دنبال دارد، بسیاری از افراد کارگاه هایی قالی بافی راه اندازی و از ظرفیت بافندگان استان برای تولید فرش استفاده می کنند، اما باتوجه به پروسه طولانی بافت و زحمت، بیشتر مواقع فرش با قیمت پایین از بافندگان خریداری می شود که این مسئله بافندگان را متضرر می کند.

فرش چهارمحال و بختیاری در کشور شناخته نشده است خانم قربانی تولیدکننده فرش و ساکن شهرستان فارسان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با عشق و علاقه رشته طراحی فرش را برای تحصیل انتخاب کردم، باوجود اینکه 10 سال از درس و مدرسه دور بودم، تصمیم گرفتم کنکور هنر شرکت کنم و سال اول در رشته مور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رج به رج تار و پودهای بر دار نشسته

رج به رج تار و پودهای بر دار نشسته