مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 16:102021-10-17سياسي

نیم نگاهی به پیشینه همه استانداران آذربایجان شرقی


استان آذربایجان شرقی بی گمان یکی از حساس ترین استان های کشور است و در کانون توجه دولتمردان و سیاستمداران قرار دارد، چرا که فرد انتخاب شده برای عالی ترین مقام اجرایی این استان مجموعه استراتژی ها و برنامه های استانی و چه بسا منطقه ای را تدوین و اجرا خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، استان آذربایجان شرقی بی گمان یکی از حساس ترین استان های کشور است که در کانون توجه دولتمردان و سیاستمداران قرار دارد.

در شرح والیان و استانداران پیشین آذربایجان و با مطالعه و کاوش درباره چگونگی انتصاب و اقتضای دوران ماموریت والیان، استانداران می توان ویژگی های آنها را بنا به مقتضای زمانی در 6 فصل و مقطع تاریخی از اوان سلسله قاجار تا تاریخ 1378 مورد مطالعه قرار دهیم.

1- از سال 1324 هجری شمسی برابر 1228 هجری شمسی تاریخ جلوس ناصرالدین شاه به تخت سلطنت تا سال 1285 هجری شمسی آغاز صدور فرمان مشروطیت به دست مظفرالدین شاه قاجار در این دوران تبریز ولیعهدنشین بود.

استانداری و یا شخصیتی به نام استاندار در میان نبود بلکه ولیعهد از افرادی از اولاد یا بستگان و افراد سلاطین قاجار را به عنوان فرمانروا، بیگلر بیکی یا پیشکار بر می گزید.

بطور کلی در زمان ناصرالدین شاه تبریز ولیعهد نشین بود که ولیعهدها سمت حاکم تبریز را نیز داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیم نگاهی به پیشینه همه استانداران آذربایجان شرقی

نیم نگاهی به پیشینه همه استانداران آذربایجان شرقی