مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 14:202021-10-17سياسي

محیط شهری نامناسب نابینایان رادر استفاده ازفضاهای عمومی محروم کرد


رییس اداره بهزیستی شهرستان کازرون گفت: نامناسب بودن محیط شهری، نابینایان و کم بینایان را در استفاده از فضاهای عمومی محروم کرده است.

- ، علی اسپرغم در همایش روز جهانی عصای سفید ضمن تبریک این روز به روشندلان، گفت: اشتغال، مسائل فرهنگی و حضور فعال در جامعه از مهمترین مشکلات جامعه نابینایان است مسئولان دستگاه های اجرایی به صورت ویژه پیگیر مشکلات روشندلان باشند.

وی با تاکید بر حضور مستقل نابینایان و کم بینایان در جامعه، گفت: نامناسب بودن محیط شهری نابینایان و کم بینایان را در استفاده از فضاهای عمومی مانند خیابان ها، پارک ها، ادرات و… و حضور این عزیزان را در جامعه کم رنگ و دوری گزیدن آنان از اجتماع را ترغیب کرده است.

اسپرغم افزود: لازمه این موضوع فراهم کردن بسترهای اجتماعی و رفع موانع لازمه حضور افراد دارای معلولیت درجامعه است که این مسئله جزو دغدغه های اصلی اداره بهزیستی محسوب می شود.

رییس اداره بهزیستی کازرون ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات مهمی در این زمینه در کشور صورت گرفته که از جمله می توان به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان، تشکیل کمیته مناسب سازی در سطح ملی و استانی وشهرستانی، شناسایی و جذب معلولان بینایی و برنامه ریزی به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی آنان در تمام زمینه ها، آموزش خط بریل، ارائه نوارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط شهری نامناسب نابینایان رادر استفاده ازفضاهای عمومی محروم کرد

محیط شهری نامناسب نابینایان رادر استفاده ازفضاهای عمومی محروم کرد