مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-17پزشكي

واکسیناسیون 50 درصد از جامعه هدف در زنجان تکمیل شد/ کاهش روند بیماران بستر


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تزریق واکسن برای 83 درصد از جامعه هدف با جمعیت آزاد و بیش از 91 درصد ساکنان داخل استان خبر داد و گفت: حدود 50 درصد از این جمعیت هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه  برای اظهار نظر در مورد علت فوتی های روی داده بعد از تزریق واکسن باید یک کار علمی انجام شود که در حال حاضر در کمیته کشوری در دست بررسی است، اظهار کرد: آنچه می توانم بگویم این است که قسمت عمده این فوتی ها به دلیل تزریق واکسن نبوده است، بلکه فوتی ها بیماری دیگری داشته اند و یا اینکه مبتلا به کووید 19 بوده اند که در این برهه مشکلاتی به وجود آمده ولی در کل این موارد در کمیته های علمی در دست بررسی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تزریق واکسن صرف نظر از برند را اصل اول دانست چرا که تاثیرگذاری واکسن در کاهش ابتلا، بستری و مرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا ثابت شده است، افزود: بیشترین ابزار واکسینه شدن در کشور واکسن سینوفارم است، چرا که انبوهی از این نوع واکسن وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشوری در دنیا امور مربوط به کرونا را عادی سازی نکرده است، ادامه داد: برخی از کشورها محدودیت های ناشی از شیوع این ویروس را با کنترل خاصی کاهش داده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 50 درصد از جامعه هدف در زنجان تکمیل شد/ کاهش روند بیماران بستر

واکسیناسیون 50 درصد از جامعه هدف در زنجان تکمیل شد/ کاهش روند بیماران بستر