مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 09:102021-10-17بين الملل

سئول: اعلامیه پایان جنگ کره، راه مذاکره با کره شمالی را هموار می کند


فرستاده ارشد هسته ای کره جنوبی گفت اعلام رسمی پایان جنگ کره می تواند راه را برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای با کره شمالی هموار کند.

- فرستاده ارشد هسته ای کره جنوبی گفت اعلام رسمی پایان "جنگ کره" می تواند راه را برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای با کره شمالی هموار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نو کیو-دوک، فرستاده ارشد هسته ای کره جنوبی این اظهارات را در آستانه ملاقات این هفته خود با همتایان ژاپنی و آمریکایی اش در واشنگتن مطرح کرد، ملاقاتی که با هدف بررسی راه های بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکره صورت می پذیرد.

محتمل است که در مذاکرات پیش رو، پیشنهاد اخیر مون جائه -این، رییس جمهوری کره جنوبی مبنی بر اعلام پایان رسمی جنگ کره، مورد بررسی قرار بگیرد، پیشنهادی که نو کیو-دوک آن را به عنوان موثرترین اقدام در میان اقدامات اعتمادسازی با کره شمالی دانست.

این مقام سئول در گفت وگو با خبرنگاران به محض ورود به فرودگاه بین المللی دالس گفت: انتظار دارم مباحثات جزیی و عمیق بیشتری پیرامون مسائل مختلف در سطح کاری داشته باشیم، من جمله اعلام پایان جنگ، که به معنای دریچه ای رو به مذاکرات خلع سلاح کامل هسته ای و صلح پایدار در شبه جزیره کره است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سئول: اعلامیه پایان جنگ کره، راه مذاکره با کره شمالی را هموار می کند

سئول: اعلامیه پایان جنگ کره، راه مذاکره با کره شمالی را هموار می کند