مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 08:352021-10-17دانش

تشخیص سریع کرونا با فناوری آزمایشگاه روی تراشه


در این بررسی محققان استارتاپ امگا اپتیکس (Omega Optics) مستقر در آستین نیز مشارکت داشتند، شرکتی که توسط چن تأسیس شده تا روی ساخت اجزای ادوات فوتونیک کار کنند.

- در این بررسی محققان استارتاپ امگا اپتیکس (Omega Optics) مستقر در آستین نیز مشارکت داشتند، شرکتی که توسط چن تأسیس شده تا روی ساخت اجزای ادوات فوتونیک کار کنند.

استارتاپ امگا اپتیکس قرار است دستگاه تشخیص سریع کرونا را که توسط مححققان آمریکایی ساخته شده را تجاری سازی کند، دستگاهی که در آن از فناوری آزمایشگاهی روی تراشه استفاده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یکشنبه ستادویژه توسعه فناوری نانو، این پلتفرم آزمایشگاه روی تراشه که توسط محققان دانشگاه تگزاس در آستین ایجاد شده است می تواند مقادیر کمی ویروس را در یک نمونه تشخیص دهد، یک تراشه واحد می تواند ده ها یا حتی صدها بیمار را سریع تر و با هزینه کمتری نسبت به روش های آزمایش فعلی آزمایش کند.

ری چن استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی کاکرل در این خصوص گفت: به جای اینکه مبتلایان به کرونا را به بیمارستان ها ببریم و در مناطق دورافتاده انجام چنین کاری امکان پذیر نیست، می توانیم بیمارستان را به خانه مردم منتقل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص سریع کرونا با فناوری آزمایشگاه روی تراشه

تشخیص سریع کرونا با فناوری آزمایشگاه روی تراشه