مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 04:402021-10-17اقتصادي

هشدار نسبت به گرسنگی پنهان در کشور


رییس موسسه علوم و صنایع غذایی، اصلی ترین منشأ پدیده گرسنگی پنهان در کشور را سبد غذایی نامناسب خانوار در جامعه عنوان کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد تقریبا تمام دهک های درآمدی جامعه از کمبود کلسیم رنج می برند که دلیل عمده آن مصرف کم شیر و لبنیات در .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، غذا؛ خوراک یا طعامی است که در جوامع متفاوت به صورت خام و دست نخورده، تغییر یافته یا نیمه تغییر یافته برای مصرف آماده می شود که می تواند منشا حیوانی و یا گیاهی داشته باشد و بر اساس شواهد تاریخی ایران نخستین کشور جهان است که انسان اولیه در آن به کشاورزی و پرورش دام پرداخته است.

تا اوایل سده 19 مفهوم غذاخوردن فقط پرکردن شکم بود و احساس گرسنگی بشر را وادار می کرد تا آنچه را در دسترس خود می دید بدون توجه به کمیت و کیفیت آن مصرف کند.

رشد شهرنشینی باعث ایجاد تغییرات زیادی در تغذیه بشر شده است، ولی در سال های اخیر علی رغم رشد و توسعه فناوری در دنیا، شاهدیم که همچنان 768 میلیون نفر در دنیا در سال 2020 گرسنه مزمن بودند.

از سوی دیگر بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در 20 سال منتهی به سال 1397 شاهد روند نسبتا با ثبات و صعودی در تولید محصولات کشاورزی در کشور بوده ایم به گونه ای که تولیدات محصولات کشاورزی از 65.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به گرسنگی پنهان در کشور

هشدار نسبت به گرسنگی پنهان در کشور