مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 11:102021-10-16فرهنگي

مرگ یزدگردِ بهرام بیضایی، سیاژن را به چالش می کشد


بلاخره پس از مدت ها سکون و سکوت سالن های تئاتر در پی همه گیری کرونا، گروه سیاژن شهرستان رودان، چراغ اول را روشن کرد و درب یک سالن تئاتر در استان هرمزگان چهارطاق باز شد تا تماشاگران دلتنگ نمایش، - ایسنا/هرمزگان بلاخره پس از مدت ها سکون و سکوت سالن های تئاتر در پی همه گیری کرونا، گروه سیاژن شهرستان رودان، چراغ اول را روشن کرد و درب یک سالن تئاتر در استان هرمزگان چهارطاق باز شد تا تماشاگران دلتنگ نمایش، روح شان را خوراک تازه ای بدهند و آن هم خوراکی که اسمش به حد کافی وسوسه برانگیز هست که هر جای استان باشی، خودت را برسانی به شرق اش.

نسیبه جمشیدی شاهرودی، از هنرمندان و فعالین عرصه نمایش هرمزگان در خصوص این نمایش متنی را به رشته تحریر درآورده است: مرگ یزدگرد اطلاعات نمایش را که در پوستر می خوانی، نه خبری از عباراتی چون اقتباسی از، برداشتی از، با نگاهی به و.

در پس و پیش نام نمایش هست و نه خبری از دراماتورژی (که غالبا ناشیانه اند و به سلاخی متن می مانند تا دراماتورژی)؛ این روزها به طور معمول از اجرای نمایشنامه های فاخر ایرانی یا خبری نیست و یا نیم نگاه مختصری به آنها شده است.

همین است که جسارت انتخاب نمایشنامه ی مرگ یزدگرد نوشته ی استاد بهرام بیضایی و اجرای وفادارانه به متن، کارگردان اثر را مستحق دستمریزادی جانانه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ یزدگردِ بهرام بیضایی، سیاژن را به چالش می کشد

مرگ یزدگردِ بهرام بیضایی، سیاژن را به چالش می کشد