مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 09:502021-10-16بين الملل

هشدار سیاست مدار آمریکایی درخصوص شکست توافقات سازش با تل آویو


سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی درخصوص شکست توافقات سازش کشورهای عربی و تل آویو به دلیل عقب نشینی آمریکا در صحنه جهانی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات سابق آمریکایی درخصوص شکست طرح توافق های سازش کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به نوشته روزنامه باشد .

سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی ضمن هشدار درخصوص رفه برخی تحریم ها از سوی واشنگتن برای ترغیب تهران برای بازگشت به مذاکرات احیای برجام گفت: اهمال در مقابل تحریم ها، کاهش فشار و التماس برای رسیدن به یک خروجی دیپلماتیک، با عقل جور در نمی آید .

جمهوری اسلامی ایران  در سال 2015 به توافقی با کشورهای موسوم به گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین + آلمان) برای حل و فصل تنش ها بر سر برنامه هسته ای خود دست پیدا کرد.

پس از این توافق، علاوه بر محدودیت هایی که برای برنامه هسته ای ایران اعمال شد، تاسیسات هسته ای ایران نیز تحت نظارت شدید و گسترده آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

اما اندکی بعد و در اردیبهشت سال 1397، دولت ترامپ با زیر پا گذاشتن این توافق بین المللی که به تایید سازمان ملل نیز رسیده بود، از برجام خارج شده و شدیدترین نظام تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سیاست مدار آمریکایی درخصوص شکست توافقات سازش با تل آویو

هشدار سیاست مدار آمریکایی درخصوص شکست توافقات سازش با تل آویو