مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-16اقتصادي

تخریب جنگل های لرستان به دلیل ایجاد خطوط لوله نفت و گاز


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از تخریب جنگل ها به دلیل ایجاد خطوط لوله نفت و گاز و عملیات های خودسرانه برخی از ادارات و شرکت ها در جنگل های استان انتقاد کرد.

- ، شیرزاد نجفی امروز شنبه در دیدار با مدیرکل بازرسی لرستان اظهار داشت: تغییر اقلیم، گرم شدن کره زمین، کمبود آب و بیابان زایی یک هشدار جدی است و اگر در کشور خواهان امنیت غذایی و خودکفایی هستیم حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی ضامن این امنیت است.

وی به گوشه ای از اقدامات صورت گرفته توسط منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد و افزود: زراعت چوب، اصلاح و احیای مراتع، توسعه جنگل کاری، ذخیره گاه جنگلی، طبیعت گردی، اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری و … از جمله این اقدامات است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در دو سال گذشته اقدامات بسیار چشمگیری در راستای مهار سیلاب خصوصاً در شهرهای خرم آباد و پلدختر انجام شده و این اقدامات تأثیر بسیار زیادی در کنترل سیلاب و اخذ رسوب داشته که در صورت تأمین اعتبار و تکمیل پروژه های نیمه تمام می توان خسارات وارده به نقاط سیل گیر رو به حداقل رساند.

نجفی با بیان اینکه هر هکتار عملیات آبخیزداری 530 مترمکعب آب را در زمین نفوذ می دهد، عنوان کرد: 14 پروژه اجرایی امسال در اداره کل انجام می گیرد که شش پروژه در راستای تولید، پنج پروژه در راس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب جنگل های لرستان به دلیل ایجاد خطوط لوله نفت و گاز

تخریب جنگل های لرستان به دلیل ایجاد خطوط لوله نفت و گاز