مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-14سياسي

دیدار ارزیابان ایکوموس با معاون میراث فرهنگی کشور


معاون میراث فرهنگی با ارزیابان اعزامی از سوی کمیته میراث جهانی یونسکو (ایکوموس) دیدار و گفت وگو کرد و در این دیدار گزارشی از بررسی ها و پیمایش های انجام شده از سوی ارزیابان یونسکو ارائه شد.

- به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی در این نشست از بررسی ها و پیگیری های انجام شده در ارزیابی 56 کاروانسرای معرفی شده در پرونده کاروانسراهای ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: امیدوارم لوح اسناد و لوح ثبت پرونده کاروانسراهای ایرانی نیز همچون اسناد و لوح رسمی ثبت جهانی راه آهن سراسری و منظر فرهنگی هورامان / اورامانات سال آینده از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو تحویل کشورمان شود.

مهدی حسام ارزیاب مصری کمیته میراث جهانی نیز در این نشست گفت: گفت وگو با افراد و مردم محلی، متخصصان و کارشناسان، کارگران که با علاقه بازدیدها و بررسی ها دنبال می کردند بیانگر آگاهی مردم از ارزش های آثار تاریخی و گام نهادن در حفاظت هر چه بیشتر این آثار است.

چان پیچان ارزیاب اهل ترکیه نیز که از روز گذشته ارزیابی خود را با همراهی مهدی حسام آغاز کرده و تخصص و دکترای او در زمینه کاروانسراهای آناتولی است از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار ارزیابان ایکوموس با معاون میراث فرهنگی کشور

دیدار ارزیابان ایکوموس با معاون میراث فرهنگی کشور