مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 11:052021-10-13اجتماعي

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در خوزستان گزارش نشد


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تاکنون گزارشی توسط مأموران حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده از وجود بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این استان نرسیده است.

- ، محمدجواد اشرفی درباره جزییات این خبر اظهار کرد: با پایش مستمر محیط بانان در مناطق و مشاهدات مردمی تاکنون موردی از ابتلاء حیات وحش به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(ppr) در مناطق حفاظت شده استان خوزستان گزارش نشده است.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در راستای پیشگیری از این بیماری در محل هایی که امکان تداخل دام اهلی با گونه های حیات وحش دارند، دام های اهلی را واکسینه کرده تا از انتقال این بیماری جلوگیری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: به صورت مستمر آبشخورهای طبیعی که حیات وحش از آنها استفاده می کنند، ضدعفونی و شست وشو می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری عفونی حاد ویروسی و کشنده در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل توجهی در این گونه دام ها به وجود می آورد.

بیماری PPR به نام های دیگری مانند طاعون بزی، Kata ، طاعون گاوی کاذب، کمپلکس پنومو - آنتریت و سندرم استوماتیت و پنوموآنتریت نیز شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در خوزستان گزارش نشد

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در خوزستان گزارش نشد