مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 11:152021-10-12اجتماعي

7000 مازنی دارای اختلال بینایی هستند/ برخی کتاب های بریل نرسید


مدیرکل بهزیستی مازندران شمار مددجویان دارای اختلالات بینایی را هفت هزار و 138 نفر ذکر کرد و گفت: چهار هزار و 700 نفر از این افراد را مردان تشکیل می دهند.

- ، فرزاد گوهردهی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز عصای سفید با بیان اینکه هفت هزار و 138 نفر در استان دارای اختلالات بینایی هستند، گفت: این افراد دچار آسیب بینایی بوده و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با اظهار اینکه در مازندران هزار و 370 نفر از افراد تحت پوشش دارای اختلال شدید بینایی و دو هزار نفر نیز دارای اختلال خفیف هستند، افزود: مابقی افراد نیز دارای مشکلات بینایی هستند.

وی با عنوان اینکه چهار هزار و 700 نفر از افراد تحت پوشش را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند، به طرح غربالگری اشاره و اضافه کرد: در این طرح هزار و 400 دارای اختلالات بینایی شناسایی شدند و 274 نفر از فرزندان استان مبتلا به اختلال بودند.

گوهردهی مناسب سازی و دسترس پذیری مبلمان شهری را از جمله اقدامات بیان کرد و با اظهار اینکه از وضعیت مناسب سازی رضایت نداریم، گفت: هنوز به آنچه که هدف گذاری شده و آرزوی ما است، محقق نشده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآور شد: برخی از شهرها به عنوان شهرهای بدون مانع در کشور معرفی شدند و باید تلاش کنیم موانع حضور افراد کم توان را در شهرها فراهم کنیم و ورود سم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7000 مازنی دارای اختلال بینایی هستند/ برخی کتاب های بریل نرسید

7000 مازنی دارای اختلال بینایی هستند/ برخی کتاب های بریل نرسید