مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-12دانش

قوی ترین آنتن رادیویی جهان، از وجود سیارات مخفی خبر می دهد!


پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود، ستاره هایی را کشف کرده اند که می توانند دلیلی برای وجود سیارات مخفی باشند.

- قوی ترین آنتن رادیویی جهان، از وجود سیارات مخفی خبر می دهد! پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود، ستاره هایی را کشف کرده اند که می توانند دلیلی برای وجود سیارات مخفی باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، دانشمندان با استفاده از قوی ترین آنتن رادیویی جهان، ستاره هایی را کشف کرده اند که امواج رادیویی را به طور غیرمنتظره ای منتشر می کنند و این احتمالا نشان دهنده وجود سیارات پنهان است.

دکتر بنجامین پوپ (Benjamin Pope)، پژوهشگر دانشگاه کویینزلند (University of Queensland) استرالیا و همکارانش در موسسه ASTRON هلند، با استفاده از قوی ترین تلسکوپ جهان موسوم به آرایه فرکانس پایین (LOFAR)، به جستجوی سیارات پرداخته اند.

دکتر پوپ گفت: ما سیگنال هایی را از 19 ستاره کوتوله سرخ کشف کردیم که چهار مورد از آنها به خاطر وجود سیاراتی که به دور آنها می چرخند، به بهترین وجه توضیح داده می شوند.

وی افزود: ما مدت هاست می دانیم که سیارات منظومه شمسی هنگام تعامل میادین مغناطیسی خود با باد خورشیدی، امواج رادیویی قدرتمندی را منتشر می کنند اما سیگنال های رادیویی سیارات خارج از منظومه شمسی، هنوز بررسی نشده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوی ترین آنتن رادیویی جهان، از وجود سیارات مخفی خبر می دهد!

قوی ترین آنتن رادیویی جهان، از وجود سیارات مخفی خبر می دهد!