مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 07:002021-10-12پزشكي

واکسیناسیون فراگیر علیه طاعون در کشور


واکسیناسیون فراگیر برای ریشه کن شدن طاعون نشخوارکنندگان در دست اجرا قرار گرفته که از امسال با استفاده از 60 میلیون واکسن آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از میزان، شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) که در پی حضور دام های اهلی در زیستگاه وحوش، هر سال خساراتی قابل توجه به جمعیت چهارپایانی چون کل و بز، قوچ و میش و آهو وارد می کند، طی روزهای گذشته در استان های البرز، مازندران و خراسان شمالی تایید شد.

اما خساراتی که در پی شیوع این بیماری از یک سو به دامداران و از سوی دیگر به حیات وحش وارد می شود، چند سال دیگر ادامه خواهد داشت؟ کریم امیری، معاون بیماری های مشترک دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی پی آر) در کشور ما بومی شده و تا زمانی که ریشه کن نشود، هر سال شاهد تلفات این بیماری در میان دام های اهلی و حیات وحش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پی پی آر پس از طاعون گاوی، دومین بیماری کاندید ریشه کن شدن در جهان است، افزود: طبق برنامه ریزی OIE (سازمان جهانی بهداشت دام) پی پی آر تا سال 2030 در سراسر جهان ریشه کن خواهد شد.

امیری ادامه داد: در ایران برای ریشه کن شدن پی پی آر، واکسیناسیون فراگیر در دست اجرا قرار گرفته که از امسال آغاز می شود و امیدواریم طبق این برنامه طاعون ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون فراگیر علیه طاعون در کشور

واکسیناسیون فراگیر علیه طاعون در کشور