مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-12پزشكي

طاعون نشخوارکنندگان برای انسان هیچ خطری ندارد


یک متخصص عفونی با اشاره به اینکه عامل آلودگی در بیماری طاعون نشخوارکنندگان ویروس و عامل انتقال بیماری طاعون در انسان ها باکتری است، گفت: طاعون نشخوارکنندگان برای انسان هیچ خطری ندارد.

- ، مسعود مردانی، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را بیماری ویروسی و با قابلیت سرایت بسیار بالا اعلام کرد و افزود: این بیماری که ابتدا در کشور آفریقایی ساحل عاج و سپس در کشورهای خاورمیانه دیده شده، دو حیوان گوسفند و بز را درگیر می کند، که البته در برخی موارد ابتلای شتر نیز گزارش شده است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این بیماری در اصطلاح دامپزشکی به طاعون بزی یا Peste des petits ruminants (PPR) هم معروف است که امکان سرایت آن از دام های اهلی به دام های وحشی در صورت تماس و استفاده از آبشخورهای مشترک وجود دارد.

مردانی تصریح کرد: عامل بیماری ویروسی از ژن Morbillivirus و از خانواده Paramyxoviridae است که به آن بیماری PPR هم می گویند.

طاعون بزی در فهرست بیماری های مهم دامی است که سازمان دامپزشکی کشور در صورت مشاهده موارد ابتلاء باید محل، میزان وسعت و چگونگی برخورد را به سازمان جهانی بهداشت دام OIE گزارش دهد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در خصوص علائم این بیکاری اظهار کرد: تب، ریزش ترشحات شدید از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو، سرفه و لا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون نشخوارکنندگان برای انسان هیچ خطری ندارد

طاعون نشخوارکنندگان برای انسان هیچ خطری ندارد