مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 04:402021-10-12اقتصادي

واکسینه شدن60 میلیون راس دام سبک/ خشکسالی عامل افزایش کانون بیماری طاعون


مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی ضمن اشاره به اینکه از جمعیت 71 میلیون راس دام سبک کشور بیش از 60 میلیون راس علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند، - مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی ضمن اشاره به اینکه از جمعیت 71 میلیون راس دام سبک کشور بیش از 60 میلیون راس علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند، گفت: انتظار داریم با واکسیناسیون گسترده شاهد کاهش کانون های بیماری در نیمه دوم سال باشیم.

علیرضا اکبرشاهی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیش از 10 سال است که در کشور شناسایی شده، گفت: این بیماری در 10 سال گذشته به دام های اهلی و حیات وحش خسارت های زیادی وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون به موقع و رعایت مسائل بهداشتی در کنترل این بیماری نقش دارد، افزود: سازمان بهداشت جهانی طرح ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را تا سال 2030 در دستور کار گذاشته است و تمام کشورهای جهان متعهد شدند تا سال 2030 نسبت به ریشه کنی این بیماری اقدام کنند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی در طی این سالها واکسیناسیون را با اولویت مناطق پرخطر و مناطق اطراف حیات وحش در دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن60 میلیون راس دام سبک/ خشکسالی عامل افزایش کانون بیماری طاعون

واکسینه شدن60 میلیون راس دام سبک/ خشکسالی عامل افزایش کانون بیماری طاعون