مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 16:352021-10-11اقتصادي

لباس قانون به قاچاق پوشانده اند


رییس انجمن صنفی صنایع لوازم خانگی در حال حاضر اگر چه واردات لوازم خانگی ممنوع است اما به نام پیله وری و مرزنشینی کالاهای محصولات لوازم خانگی به بازار کشور تزریق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا دیانی در نشستی خبری با بیان اینکه ریشه مشکلات با عزم ملی حل می شود، اظهار کرد: آیا در کشور تاکنون به ریشه های رشد جریان های صنعتی پرداخته ایم و یا در موج جریان های سیاسی با آن مواجه شده ایم؟ در حال حاضر حتی اگر بتوانیم 36 میلیارد دلار نفت بفروشیم باز هم مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود.

مشکلات این نخبگانی که امروز از کشور خارج شده اند مرتفع نمی شود.

طبق آمار طی سه سال گذشته مهاجرت نخبگان دو برابر شده است.

آیا این خلاء با فروش نفت قابل جبران است؟ رییس انجمن صنفی صنایع لوازم خانگی افزود: اگر امروز تفکر جامعه به این سمت نرود که کشور نیاز به صنایع پیشران دارد حتی اگر دهها دولت هم عوض شود و میلیاردها دلار نفت بفروشیم باز هم مشکلاتمان حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش فنی و تولید باید در کشور پایه ریزی شود، گفت: ترکیه پارسال به ارزش 45 میلیارد دلار لوازم خانگی تولید کرد یعنی دو برابر فروش نفت ما.

آیا ما بررسی کردیم که ترکیه چگونه به این جایگاه رسید؟ آیا امروز کسی به فکر حمایت از جریان صنعتی کشور است؟ اگر گفتمان صنعت در کشور خراب شود دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباس قانون به قاچاق پوشانده اند

لباس قانون به قاچاق پوشانده اند