مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-11پزشكي

طاعون نشخوارکنندگان در کمین حیات وحش کشور


بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جثه که طی دو روز اخیر در دو استان البرز و مازندران تایید شده، نگرانی هایی را بابت سرایت آن به سایر مناطق و استان های کشور به وجود آورده است.

- بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جثه که طی دو روز اخیر در دو استان البرز و مازندران تایید شده، نگرانی هایی را بابت سرایت آن به سایر مناطق و استان های کشور به وجود آورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) یکی از مهمترین بیماری های ویروسی واگیر دامی است که طی سال های گذشته موجب تلفات زیادی در بین علفخواران وحشی کشور شده است.

عامل این بیماری یک ویروس است که منجر به بروز یک بیماری حاد می شود و معمولا در درجه اول کل و بز و قوچ و میش را تحت تاثیر قرار می دهد.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک در ایران بیشتر از دام های اهلی آلوده به این بیماری که واکسیناسیون نشده اند و از طریق آلوده شدن علوفه مرتعی و آبشخورهای مشترک میان حیات وحش و دام اهلی به حیات وحش منتقل می شود.

حیات وحش نیز به علت حساسیتی که به این بیماری دارند در بسیاری از موارد پس از ابتلا تلف می شوند.

کنترل و مدیریت بیماری در بین حیات وحش تنها از راه پیشگیری موفق خواهد بود چراکه درصورت آلوده و بیمار شدن حیات وحش به هر نوع بیماری به ویژه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جثه ، درمان آن ها در ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون نشخوارکنندگان در کمین حیات وحش کشور

طاعون نشخوارکنندگان در کمین حیات وحش کشور