مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-11اقتصادي

اثر آتش سوزی ترکیه بر صنعت عسل کاج


ترکیه  92 درصد کل عسل کاج جهان را تولید می کند و آتش سوزی تابستان گذشته با نابودی درختان باعث کاهش شدید ذخایر این عسل تیره و غلیظ در جهان شده است.

- آتش سوزی ماه های گذشته ترکیه به تولید باارزشترین عسل کاج جهان آسیب زده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تولید باارزشترین عسل کاج جهان در ترکیه پرداخته و از تاثیر آتش سوزی گسترده تابستان امسال در تولید و حفظ این عسل می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، مصطفی آلتی و پسرش فهمی زنبورداران ترکیه قبل از آتش سوزی گسترده از کندوهای مراقبت می کردند و شرایط خوبی داشتند اما آتش سوزی تابستان سال جاری و سوختن مناطق جنگلی حومه شهرها تجارت آنها را تهدید و تولید باارزشترین عسل کاج جهان را با مشکل مواجه کرده است.

اکنون آلتی و دیگر زنبورداران ترکیه از منطقه اژه در استان موغله بیشتر کار می کنند و می گویند احتمالا چند دهه طول می کشد تا زندگی آنها به حالت عادی باز گردد.

فهمی آلتی و پدرش مصطفی زنبورداران ترکیه پس از آتش سوزی های تابستانِ ترکیه مجبور به کار بیشتر برای گذران زندگی هستند/ عکس: خبرگزاری فرانسه فهمی زنبوردار 47 ساله از کنار کندوهای خود در روستای کوکک (Cokek) ترکیه در این باره گفت: زندگی ما از زنبورداری می گذرد و پس از سوختن جنگل ها درآمد ما کاهش یافته است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر آتش سوزی ترکیه بر صنعت عسل کاج

اثر آتش سوزی ترکیه بر صنعت عسل کاج