مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-11پزشكي

طاعون نشخوارکنندگان بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست


سرپرست اداره مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: طاعون نشخوارکنندگان بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست تنها دام های سبک و نشخوارکنندگان را درگیر می کند.

- دکتر غلامرضا توکلی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیماری طاعون اظهار کرد: ویروس طاعون مختص نشخوارکنندگان و دام های سبک اهلی و وحشی است و تا این لحظه در استان قزوین در حیات وحش و یا حیوانات اهلی مشاهده نشده است.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین اذعان کرد: علائم طاعون در دلم های سبک به صورت بیماری های تنفسی و گوارشی است به گونه ای که ترشحات از دهان، بینی و چشم جاندار انجام می شود که در صورت پیشرفت بیماری این ترشحات چرکی است و در نهایت سبب زخم دهان و ترشحات چرکی از دهان می شود.

وی افزود: شروع بیماری معمولاً با علائمی نظیر تب همراه است و در صورت درگیر شدن گوارش جاندار با این بیماری دام دچار اسهال شدید و کاهش وزن می شود.

این مسئول ابراز کرد: انتقال این بیماری از طریق تماس دام بیمار با دام سبک است که ممکن است این بیماری با حضور دام آلوده در حیات وحش و یا برعکس منتقل شود.

وی ادامه داد: بیماری طاعون بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست و این بیماری بیشتر دام های سبک و نشخوارکنندگان را درگیر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون نشخوارکنندگان بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست

طاعون نشخوارکنندگان بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست