مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 08:202021-10-11اجتماعي

اقامت کوتاه مسافر مجروح سیبری در یزد


گونه ی خاص «کاکایی پشت سیاه کوچک» زیرگونه ی سیبری که برای اولین بار در یزد و در مسیر مهاجرت، مشاهده و ضعیف و مجروح شده بود، بهبودیافته و رهاسازی شد.

- ایسنا/یزد گونه ی خاص کاکایی پشت سیاه کوچک زیرگونه ی سیبری که برای اولین بار در یزد و در مسیر مهاجرت، مشاهده و ضعیف و مجروح شده بود، بهبودیافته و رهاسازی شد.

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که این اولین گزارش مشاهده کاکایی پشت سیاه کوچک زیرگونه سیبری با نام علمی Larus fuscus heuglini در استان یزد است، اظهار کرد: این پرنده جامانده از سفر و ناتوان در پرواز توسط یکی از شهرواندان علاقمند به محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل شد که با توجه به ضعف و ناتوانی پرنده در پرواز، ابتدا اقدامات درمانی لازم انجام و بعد از تیمار و درمان، رهاسازی شد.

وی در ادامه گفت: این پرنده با کمک متخصصین پرنده شناس مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که از گونه ی کاکایی پشت سیاه کوچک زیرگونه سیبری است که تا قبل از این مورد، در لیست پرندگان این اداره کل و سایت کمیته ثبت پرندگان، ثبت نشده بود.

زارع خورمیزی خاطرنشان کرد: این قبیل گونه ها در مسیر مهاجرت به سمت زیستگاه های گرم جنوبی، گاهاً دچار خستگی و کمبود انرژی می شوند که منجر به ضعف و زمین گیر شدن آنها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقامت کوتاه مسافر مجروح سیبری در یزد

اقامت کوتاه مسافر مجروح سیبری در یزد