مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-11سياسي

ترویج فرهنگ وقف عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه


رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان فراشبند گفت: وقف یکی از سنت های خداوند است که باید زمینه ترویج این فرهنگ برای برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه نهادینه شود.

- به ویژه نیازمندان و جوانان و مشکلات جامعه به شمار می رود و همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم در این خصوص ضروری است.

وی بااشاره به وقف پنج مورد در مدت یکسال اخیر در شهرستان فراشبند افزود: شهرستان فراشبند دارای 20 بقعه متبرکه است که شاخص ترین آنها امامزاده سید شجاع الدین حسن معروف به آقام شهید، امامزاده سید محمد خوشاب، امامزاده سید نظام الدین نوجین و امامزاده شهسوار غیب در دژگاه است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان فراشبند ادامه داد: از تعداد 20 بقعه شهرستان 19 مورد امامزاده و یک مورد معروف به پنج پیر از عالمان می باشند.

وحدت بیان کرد: شهرستان فراشبند دارای 40 موقوفه ثبت شده، 57 مسجد و 30 حسینیه، مهدیه و زینبیه است.

وی ابراز داشت: موقوفات شهرستان فراشبند اغلب به صورت غیر متصرفی توسط متولیان وقف اداره می شود که بیشترین نیات وقف در فراشبند روضه خوانی و تعزیه داری حضرت اباعبدااله الحسین (ع) است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فراشبند خاطرنشان کرد: بقعه شاخص شهرستان فراشبند امامزاده سید شجاع الدین حسن معروف به آقام شهید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج فرهنگ وقف عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه

ترویج فرهنگ وقف عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه