مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 05:002021-10-11ورزشي

واکنش به ادعای تخلف ایران در پارالمپیک توکیو


رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان ادعای تخلف ایران در پارالمپیک توکیو را توهین به 15 جراح چشم پزشک برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمدرضا مظلومی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: متاسفانه موجی از تخلف ایران در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو از سوی رسانه های معاند مبنی بر حضور دو ورزشکار با شرایط سالم در رقابت ها و کسب دو مدال طلا راه افتاده است که این ادعای کذب است و کاملا مخالف آن هستیم.

وی افزود: ورزشکاران قبل از حضور در رقابت ها توسط پزشکان کلاسبندی و سپس توسط ibca (فدراسیون جهانی نابینایان و کم بینایان) تایید و اعلام می شود.

مظلومی ادامه داد: سه هفته قبل از آغاز بازی های پارالمپیک 2020 توکیو مدارک کلاسبندی ورزشکاران نابینا و کم بینا علاوه بر اینکه در سایت فدراسیون جهانی بارگذاری شد، آن ها با در دست داشتن مدارک در کشور های اندونزی، پرتغال، قزاقستان، ازبکستان (2بار)، آذربایجان و ترکیه حاضر شدند و توسط 2 جراح چشم پزشک مورد بررسی قرار گرفتند و حتی پس از بازگشت مجدد توسط جراح چشم کشورمان بررسی شدند و کلاس بندی آن ها نهایی و به کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام شد.

وی گفت: این تخلفات مطرح شده توهین به 15 جراح چشم پزشک 7 کشور قلمداد میشود و علم آن ها زیر سوال رفته است که این بسیار ناشایست و ناپسند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش به ادعای تخلف ایران در پارالمپیک توکیو

واکنش به ادعای تخلف ایران در پارالمپیک توکیو