مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 18:152021-10-10اقتصادي

مطالعات آبخیزداری تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت حیدریه گفت: 185 هزار هکتار طرح های مطالعاتی آبخیزداری شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است.

- علیرضا قادری به عنوان نماینده ادارات منابع طببعی شهرستان های مذکور با بیان این خبر گفت: با توجه به وسعت عرصه های منابع طبیعی در سه شهرستان فوق و لزوم حفظ و حراست، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری بهینه از این منابع نیاز به مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبارات مطالعاتی طرح و اجرای پروژه ها مهار سیلاب های فصلی، روان آب های سطحی و نهایتا تغذیه سفره های آب زیرزمینی انجام خواهد شد که با توجه به خشکسالی های متوالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

قادری ادامه داد: نتیجه نهایی اقدامات آبخیزداری افزایش دبی آب چشمه ها، قنوات و رونق کشاورزی در پایین دست خواهد بود.

وی اظهار کرد: چنانچه درآمدهای حاصل از 3 درصد طرح های بهره برداری معادن و خسارت تخریب اراضی واریزی به خزانه صد در صد برگشت نماید و یا تسهیلات لازم با بهره اندک و طولانی مدت در اختیار قرار گیرد و ساز و کار ترغیب و تشویق خیران برای مشارکت در اجرای پروژه های آبخیزداری با معافیت های مالیاتی تحقق یابد بستر مناسبی برای حضور خیران در این عرصه ها فراهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات آبخیزداری تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است

مطالعات آبخیزداری تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است