مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 11:302021-10-10پزشكي

تهدید سلامت مردم با ارائه بی رویه مکمل ها در دیجی کالا و اسنپ دکتر


علیرغم اینکه طبق قانون، مکمل ها در گروه داروها دسته بندی شده و باید در داروخانه ها عرضه شوند، اما پلتفرم های دیجی کالا و اسنپ دکتر با عدم تمکین به این قانون، - سازمان غذا و دارو اعلام کرد: علیرغم اینکه طبق قانون، مکمل ها در گروه داروها دسته بندی شده و باید در داروخانه ها عرضه شوند، اما پلتفرم های دیجی کالا و اسنپ دکتر با عدم تمکین به این قانون، سازمان های غذا و دارو و نظام پزشکی را به اخذ مجوز برای عرضه این فراورده ها از نهادهای دیگر تهدید می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط عمومی سازمان غذا و دارو با انتشار خبری اعلام کرد: جلسه ای باحضور نمایندگان سازمان غذاودارو، نظام پزشکی، اتاق ایران، دبیر کمیته حمایت از کسب و کار، اتحادیه واردکنندگان مکمل و دیجی کالا و اسنپ دکتر درخصوص عرضه مکمل ها در پلتفرم های مذکور برگزار شد.

در جریان این جلسه علیرغم توضیحات نماینده سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی در خصوص تخصصی بودن عرضه مکمل و دارو و خطرات احتمالی ناشی از بی قانونی و تخلف های انجام شده در بستر دو پلتفرم دیجی کالا و اسنپ دکتر، اصرار بر عدم نیاز به مجوز سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت همچنان ادامه داشت.

اگرچه مطابق تبصره 3 ماده 3 قانون خوراکی و آشامیدنی 1334 مکمل ها و ویتامین ها، دارو محسوب می شوند و محل عرضه آنها صرفا باید داروخان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید سلامت مردم با ارائه بی رویه مکمل ها در دیجی کالا و اسنپ دکتر

تهدید سلامت مردم با ارائه بی رویه مکمل ها در دیجی کالا و اسنپ دکتر