مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 10:502021-10-10فرهنگي

اهدای نسخه خطی کتاب «ذخیره نظامشاهی» به کتابخانه فاطمی


مدیر کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اهدای یک نسخه خطی 185 ساله از کتاب کمیاب «ذخیره نظامشاهی» با موضوع طب به کتابخانه حرم خبر داد و گفت: - محمد عباسی یزدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهدای کتاب خطی ذخیره نظامشاهی به کتابخانه فاطمی، اظهار کرد: این نسخه خطی از کتاب ذخیره نظامشاهی با موضوع طب و طبابت توسط اکبر وافی از پزشکان درمانگاه آستان مقدس حضرت معصومه(س) به کتابخانه این آستان مقدس اهدا شده است.

وی افزود: ذخیره نظامشاهی اثر اسماعیل بن حسین جرجانی پزشک و نویسنده ایرانی قرن پنجم و ششم است که آثار پزشکی مهمی به زبان فارسی تألیف کرده است.

مدیر کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد: کتابت این نسخه خطی با قطع رحلی در 467 صفحه توسط میرغلام عباس بن میرامیرعلی، در یکشنبه هفدهم شعبان المعظم سال 1257 هجری قمری به پایان رسیده است.

وی در معرفی این کتاب گفت: در س‍ال 951 قمری ه‍ن‍گ‍ام‍ی ک‍ه رس‍ت‍م ج‍رج‍ان‍ی ج‍ه‍ت م‍ع‍ال‍ج‍ه ب‍ه خ‍دم‍ت ن‍ظام‍ش‍اه رف‍ت و ش‍اه ن‍ی‍ز در ع‍ل‍م طب وق‍وف ک‍ام‍ل داش‍ت ، او ک‍ت‍اب‍ی ب‍ه ل‍غ‍ت ف‍ارس‍ی م‍ی خ‍واس‍ت ک‍ه م‍ان‍ن‍د ت‍ذک‍ره ک‍ام‍ل ب‍اش‍د و ف‍ارس‍ی زب‍ان‍ان ب‍ت‍وان‍ن‍د آن‍را م‍طال‍ع‍ه ک‍ن‍ن‍د ک‍ه ادوی‍ه م‍رک‍ب‍ه ه‍ر م‍رض ک‍ه در ب‍اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای نسخه خطی کتاب «ذخیره نظامشاهی» به کتابخانه فاطمی

اهدای نسخه خطی کتاب «ذخیره نظامشاهی» به کتابخانه فاطمی